הצעת חוק: ארגון זק"א יעוגן בחוק כמי שמטפל בהרוגים

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: ארגון זק"א יעוגן בחוק כמי שמטפל בהרוגים

    חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן יוזמים הצעת חוק שתבקש לעגן ארגונים כדוגמת ארגון זק"א בחוק, כמי שיוסמכו לטפל בהרוגים "קבורת המת היא מצווה אשר התורה מייחסת לה חשיבות רבה"

    חמ"ל זק"א בפעולה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
    11:54
    16.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on הכינוי שהרתיח את ח"כ שירי: "ביטוי אנטישמי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק אותה ויזמים ח"כ דודי אמסלם וח"כ דוד ביטן מבקשת לעגן בחוק את ארגון זק"א כארגון שיוסמך לטפל בהרוגים כאנשי מקצוע היודעים את כללי שמירת כבוד המת.

    "קבורת המת היא מצווה אשר התורה מייחסת לה חשיבות רבה, בין השאר בהתייחסה לכבוד המת, למת מצווה ולאיסור הלנת המת. יהודים בכל הדורות חרפו את נפשם לצורך הבאת מתים לקבורה נאותה" נכתב בהצעת החוק "בית המשפט העליון קבע כי שורה של מעשי חקיקה מגנים על כבוד הנפטר בהיבט של שמירה על שלמות גופו לאחר המוות, ועל חובת קבורה מכובדת שתשמר את כבודו. גם המדינה הכירה בצורך לשמור על כבוד המת, והחליטה להקצות משאבים להפעלה של ארגוני מתנדבים העוסקים בכך".

    "שמירה על כבוד המת אינה רק זכותו של כל אדם, גם לאחר פטירתו, אשר הוכרה בהלכה ובפסיקה, אלא עניין המצריך מומחיות וידע בתחומי הלכה ודת. לפיכך, לא כל מתנדב רשאי ויכול לפעול בתחום זה, וראוי להותיר את הטיפול בחללי אסונות לגורמים הבקיאים בהלכות הרלוונטיות".

    "על אף חשיבות הנושא הוא עדיין אינו מוסדר כראוי על ידי כוחות ההצלה של מדינת ישראל וישנם מקרי אסון עם חללים, שבהם כוחות ההצלה הפועלים בשטח אינם מדווחים על האירוע לארגון הפועל לשמירה על כבוד המת וזאת מכיוון שהחוק אינו מחייב כיום את כוחות ההצלה להזמין את הארגונים האלו ולאפשר להם את העיסוק בסיוע וטיפול בחללי אסונות ושמירה על כבוד המת לאחר ביצוע הפעולות הנדרשות על ידם".

    "לפיכך, מוצע לחייב את כוחות ההצלה להזמין ולאפשר לארגונים הפועלים לסיוע וטיפול בחללי אסונות ושמירה על כבוד המת, ואשר עומדים בתנאים שנקבעו בהצעת החוק, כמו ארגון זק"א, לבצע את הפעולות הנדרשות לשם שמירה על כבוד המת בכל מקרה של מוות לא טבעי או במקרים של מוות טבעי המצריכים זאת" כתבו המציעים בהצעת החוק.



    0 תגובות